Dagje in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manon Bergen - WaarBenJij.nu Dagje in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Manon Bergen - WaarBenJij.nu

Dagje in Ubud

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 Februari 2015 | Indonesië, Ubud

Hallo hallo!

Allereerst bedankt voor jullie reacties allemaal! Leuk om te lezen! Heb van vele gehoord dat ze graag snel weer een reisverslag willen dus vandaar dat ik deze even heb gemaakt. Ik zal niet iedere dag iets plaatsen hoor. Als ik stage loop zal ik op een gegeven moment toch minder mee gaan maken wat boeiend is om te vertellen denk ik. Maar voor nu zal ik jullie even mijn dagje delen!

Half 9! De wekker maakt mij wakker. Nadat ook Lieke wakker is zijn we na het ontbijt in het hotel naar een excursie tentje gegaan tegenover het hotel. Hier hadden we gister al gekeken voor een excursie naar Ubud en hier zouden we vandaag voor terug komen. Ubud is een ander ‘stadje’ op Bali. Ook erg bekend onder de toeristen! Lieke en ik hadden vandaag onze eigen ‘taxi-driver’ hij zette ons af bij de plaatsen van de excursie, hier mochten we dan zo lang blijven als dat we wilden en als we ‘ready’ waren reed hij gewoon weer met ons verder. Hij wachtte dan ondertussen op de parkeerplaats. Ideaal!

Tijdens de rit zijn we heel wat wijzer geworden over Bali en Indonesië. Zo zagen we al een aantal keer een klein bakje staan van bladeren met bloemetjes waarbij wierook aangestoken werd. De taxi chauffeur wist ons te vertellen dat dit te maken had met het Hindoeïsme. Bij het bidden wordt dit ‘offer’ met bloemen gebracht. Overal in Bali zie je deze bakjes staan.

Onze eerste stop was bij een plaats waar Batik gemaakt wordt. Batik is iets heel aparts, dit is een stof die vaak tot kleren wordt verwerkt. In een hal hebben we veel kleren hiervan gezien maar ook stropdassen, slippers en portemonnees bijvoorbeeld. Boven waren schilderen te zien die buiten gemaakt werden. Buiten konden we precies kijken hoe de Batik gemaakt werd. Leuk om te zien! Erg priegelwerk, niks voor mij hoor! Geen geduld voor haha!

Onze tweede stop was bij de Batuan tempel. Een bekende tempel op Bali waar je niet met blote benen naar binnen mocht. Wij hadden allebei een korte broek aan dus kregen we een mooi doek(Sarong) om ons middel. Aangezien ik iets groter ben dan de gemiddelde Aziaat hing dit doek bij mij lekker op hoog water! In de tempel hadden we weer een ‘oeps-foutje-moet-kunnen’ momentje! We waren weer goed bezig. In de tempel (wat eigenlijk gebouwen met natuur waren in de buitenlucht) waren 2 oude vrouwen de Hindoeïstische bakjes met bloemetjes aan het maken waar ik in het begin over heb verteld. Ze riepen ons om er een te geven. Hier wilde ze natuurlijk wel roepiahs voor hebben. Lieke en ik hadden nog een briefje van 2000 en we waren er echt van overtuigd dat dit 2 euro was. Ik gaf dit aan deze mevrouw waarop ze ons redelijk chagrijnig aan keek. Wij liepen weg en hebben dit bakje ergens in de tempel weg gezet. Ondertussen vroegen wij ons af waarom ze toch eigenlijk zo chagrijnig keek. Oeps! Een 0 vergeten. In plaats van 2 euro hebben we 20 cent gegeven. Dusja, foutje moet kunnen!

Vervolgens zijn we gestopt bij het Monkey Forest. De naam zegt het al: een bos vol apen! Heeeeel veel apen!! De taxi chauffeur schatte zelf dat er wel meer dan 1000 apen zaten. Op internet kon ik vinden dat dit er meer dan 300 waren. Ik kan in ieder geval vertellen dat het er veel waren en dat ik het erg warm van kreeg (was het niet van de zon, dan was het wel van alle apen). Wie had dat gedacht, Manon tussen de apen. Nou ik niet in ieder geval. Maar het was leuk, echt waar!

Na ons aap-avontuur zijn we naar de rijst velden gegaan. Wauw, wauw, waaaauw! Mooi! Meer kan ik daar niet over kwijt, echt super!

Onze laatste stop was een hele leuke. Een koffieplantage waar Luwak koffie werd gemaakt. Luwak koffie is een speciale koffie. Niet alleen Luwak koffie werd hier gemaakt maar ook bijvoorbeeld vanille planten stonden hier. Na de rondleiding in de koffieplantage kregen we allerlei soorten koffie en thee te proeven. Onder andere Lemon tea, Vanille coffee, Chocolate coffee, Cacoa coffee, Vanilla coffee en Bali coffee mochten we proeven. Het leuke was dat we dit alles mochten proeven met een adembenemend uitzicht van prachtige rijstvelden!

Na de excursie zijn we ons gaan klaarmaken voor het avondeten. We hadden gehoord dat Um’s erg lekker was en dat was toevallig achter ons hotel. Nadat we hier lekker gegeten hadden zijn we nog verder gelopen en hebben we bij een leuk barretje nog lekkere mojito’s op!

Afsluiter van een erg leuke en gezellige dag!

Groetjes en tot de volgende keer xxx

  • 11 Februari 2015 - 16:31

    Sabine:

    Weer een heel leuk verslag!!
    Mooi om te lezen hoe erg je het daar naar je zin hebt!
    Ben weer benieuwd naar je volgende verslag :)

    Dikke kus!!

  • 11 Februari 2015 - 16:35

    Esmée:

    Wederom maak je me verschrikkelijk jaloers Manon. Helemaal na het zien van de mooie foto's vanochtend. En wij maar studeren hier. Ik zal je niet lastigvallen met dat soort foto's hoor. Geniet nog maar lekker van je vrije dagen daar op Bali!! Ben benieuwd naar je volgende avonturen. We kletsen gauw weer! Welterusten Nonnie! Dikke kus en kroel!

  • 11 Februari 2015 - 16:43

    Marie-louise:

    Zo, in een gulle bui vandaag. Terecht dat dat vrouwtje zo op haar neus keek, krenterige hollander. Misschien is het een idee je even te verdiepen in de waarden van de valuta aldaar. Zo te horen hebben jullie het prima naar jullie zin daar. Geniet ervan straks is het werken geblazen. De foto's zijn mooi. Hier thuis is er iemand een beetje jaloers. (En wij hier maar binnen zitten bij de verwarming). Voor zo welterusten en tot volgende keer.

  • 11 Februari 2015 - 18:10

    Eline:

    Ah weer een leuk verhaaltje!! En wat een jaloers makende foto´s die je gestuurd hebt :O
    Je bent duidelijk lekker aan het genieten en nu ook aan het slapen hoop ik.
    Ik typ dit alles terwijl ik lekker met mijn sjaal aan in de bank zit, denkend aan de lekkere zon waarin jij nu (of nou ja, straks weer) zit. Je verslagen zijn trouwens echt typisch Manon getypt (ik kan het je als het ware zo horen vertellen haha). Welterusten en tot snel <3

  • 11 Februari 2015 - 19:21

    Mams:

    Nou Manon, leuk om te lezen wat je daar allemaal al ziet en meemaakt!
    Leer je meteen heel wat over Indonesië en haar cultuur.
    Maar ik moet Marie-Louise wel een beetje gelijk geven. Nun èchte Hollander! Haha.
    Als ze me vorige maand gezegd hadden dat jij daar tussen de apen zou lopen had ik ze voor gek verklaard.
    En zie........Ben zóóóóóó benieuwd naar je volgende avontuur!!
    Dank je wel dat je ons zo laat meegenieten. Echt superleuk!
    Dikke kroel!!

  • 11 Februari 2015 - 19:32

    Daphne:

    Hey Nonnes,

    Wauw, wat heb je al veel leuke dingen gezien en gedaan op 1 dag! Super leuk, kan lekker meegenieten vanachter de laptop!
    Hahaha kon je die 20 cent toch nog missen?! ;-) maar hey, beter iets dan niets hè.
    Geniet nog lekker van alles voor je stage/project begint!
    Kijk uit naar je volgende verslag.

    Dikke x defnie

  • 11 Februari 2015 - 21:13

    Deniese:

    Maar net weg en nu al zoveel gezien .geniet ervan met lieke

  • 11 Februari 2015 - 22:09

    Tante Ria:

    Vond je de batikstoffen mooi Manon lijkt mij heel ongezond werk dat heeft toch ook met
    Bleken te maken hè. Groetjes

  • 12 Februari 2015 - 08:55

    Anita:

    Ha, die Manon,
    Zooo zeg, ik wist dat je lekker kon kletsen, maar je kunt ook prachtig schrijven. En wel zo, dat ik het me helemaal in kan beelden. Knap hoor. Je hebt echt al leuke dingen gedaan. En volgens mij geniet jij daar met volle teugen.Die sarong staat je heel mooi trouwens.
    Manon, ga zo door. Lieve groeten

  • 12 Februari 2015 - 10:56

    Tonny:

    Wat leuk om jou zo te kunnen volgen. Jullie hebben gelijk dat je al iets op Bali gaat bekijken.
    Nou geniet er van en lieve groetjes

  • 12 Februari 2015 - 11:24

    Luuske:

    Heey Manonneke,

    Hier is Luuske
    Wa bende toch een grapjaanus hai !!
    Leutig da ik jouw zo kan volgen. Ik zou zeggen doe woar ge zin in het, want straks komt 't "zwaare wark" eraon ( haha )
    Geniet er nog maar lekker van.
    tot gauw
    groetjes

  • 12 Februari 2015 - 12:15

    Sofie:

    Super leuk om te lezen dat jullie op dezelfde plaatsen waren waar wij deze zomer ook rondliepen! Persoonlijke tips van Bali zijn naar je onderweg! Genietze! X

  • 12 Februari 2015 - 20:23

    Eric :

    hoi mannonneke
    Fijn te lezen dat je het goed maakt en al zo veel gezien hebt.
    het is wel erg leuk om op deze manier met jou mee te reizen
    (lekker in mijne luie stoel).
    Wij hebben hier in de buurt ook plantages voor de koffieshop maar ik denk dat dit iets anders is als waar jij was.
    Geniet er nog van:
    groetjes xxx

  • 12 Februari 2015 - 22:21

    Astrid:

    hoi Manon,
    Leuk verslag weer en wat kun je toch fantastisch iets op papier zetten . Ga door met lekker genieten maar vooral met schrijven.
    Veel plezier !!!!!
    Groetjes

  • 12 Februari 2015 - 22:45

    Marij:

    Heeeee Manonneke geweldig leuk om te lezen, een bakske mee bloemen, aapkes, koffie....en nou daar van het weekend ook carnaval vieren ???? Heel veel plezier en een leerzame tijd. Liefs vd Go3s

  • 12 Februari 2015 - 23:01

    Marloes Struijs:

    Hallo Manon,

    Leuk je zo te kunnen volgen. Het is een mooi eiland bali met de mooiste rijstvelden van Indonesie.
    Geniet ervan en ervaar dat je in een andere wereld zit!! Inderdaad zul je een van de grootste zijn.
    , heb je veel bekijks, haha. Groetjes de Struskes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Hallo! 9 februari vertrek ik samen met Lieke voor 16 weken richting Lombok, Indonesië. Ik ga daar mijn laatste minor voor mijn opleiding verpleegkunde uitvoeren. Lieke en ik gaan een project uitvoeren voor de stichting Lombok Care (http://www.lombokcare.com/). Samen met Dianthe en Britt wonen we met z'n vieren in Meningtin Garden. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn avonturen op Lombok. Liefs Manon

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 18324

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 24 Mei 2015

Stage lopen op Lombok

Landen bezocht: