Taxi Ari - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Manon Bergen - WaarBenJij.nu Taxi Ari - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Manon Bergen - WaarBenJij.nu

Taxi Ari

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 Februari 2015 | Indonesië, Singaraja

Jullie zullen wel denken, is ze daar nou weer? Ja hoor, daar ben ik weer!

Gisteren 12 februari heb ik jullie even een rustdag gegeven qua lezen. Nee geintje. Veel had ik namelijk niet te melden. Het enige wat ik jullie over gister kan melden is dat ik verbrand ben. Een. Donker. Rode. Kreeft. We zijn een dagje naar het strand geweest. Nou ik had me goed ingesmeerd maar aangezien de zonnebrand niet heel goed uitsmeerde zie je precies waar ik wel en niet gesmeerd heb. En het mooie is natuurlijk dat ik weer eens in slaap ben gevallen. Dit keer in de brandende zon dus voilà. Mijn ogen hebben nu dus de komende dagen permanent rode oogschaduw. Heel mooi!

Vandaag 13 februari hebben we weer een trip gemaakt. Om 9uur werden we opgehaald dus we hadden ‘op tijd’ de wekker staan. Toen ik naar de badkamer liep om mijn lenzen in te doen en ik naar de spiegel keek schrok ik. Nee geen enge salamander of iets op de spiegel. Mijn hoofd! Daar schrok ik van haha! Jullie zullen misschien denken, nou dat zal wel meevallen. Nee dat viel niet mee. Voor de zusters onder ons: Ik had de diagnose subcutaan emfyseem al snel gesteld! Voor de niet zusters onder ons: google maar voor de grap! Door het verbranden waren mijn ogen helemaal dik geworden. Vandaag werd dus officieel een ‘ik-doe-mijn-zonnebril-op-en-doe-hem-niet-meer-af-dag’. Maar goed: genoeg over de verbandheid!

Vandaag hadden we weer onze eigen taxi chauffeur! Dit keer een andere dan woensdag. Ari was vandaag onze chauffie die ons overal heen bracht. First stop: Tanah Lot! Tanah Lot is een tempel die eigenlijk op de oceaan staat. Toen wij er waren was het eb dus konden we zelfs daar onder ook lopen. Leuk om een keer gezien te hebben!

Next stop: Lake Bratan met daarbij een mooie tempel! Hier hebben we een Hindoeïstische ceremonie gezien en hebben we nog wat foto’s gemaakt! Deze tempel lag aan een meer. Erg mooi en leuk uitzicht! Toen we klaar waren voor vertrek gingen we Taxi Ari opzoeken. Ari was nergens te bekennen en eigenlijk wisten we ook niet meer zo goed hoe hij er uit zag. Geduld is een schone zaak dus na een tijdje wachten kwam Taxi Ari toeterend voor gereden. Op naar de watervallen!!

De Git-Git-watervallen! Wauwie! Eerst moesten we trappen af en op lopen om bij de watervallen te komen! Deze trappen liepen dwars door de wonderschone natuur van Noord-Bali. Groen, groen en nog eens groen!! Uiteindelijk boven aangekomen mochten we zwemmen! Dat laat ik me geen 2 keer zeggen! Toch wel wat frisjes in het begin maar dat vonden ik en mijn kreeften-huid niet zo erg! Lekker verkoelend! Vervolgens onze tocht naar boven weer begonnen en de taxi weer opgezocht!

Ari had voor ons als idee nog om naar de Taman Ujung te gaan op de terugweg, ‘a royal temple’. Waarom niet? Net voor de tempel werd ik wakker uit mijn schoonheidsslaapje (mijn ogen waren wat minder dik geworden dus dat was positief!). Nadat we bij deze tempel een ronde hadden gelopen hebben we toch wel besloten dat we wel genoeg tempels gezien hebben op Bali nu! Voor de tempel stond een ‘Your attention please’-bord die nogal onze aandacht trok. Hier stond namelijk op geschreven: ‘During menstruation ladies are strickly not allowed to enter the temple, thank you’. Waarom? Geen idee!! Aangezien het hier regenseizoen is zijn we door de regen Taxi Ari op gaan zoeken en gelukkig kwam hij ons dit keer al tegemoet gereden!

Op de terugweg hebben we met Ari geregeld dat hij ons morgen naar het vliegveld brengt. Morgen gaan we namelijk weer vliegen! Lombok is dit keer onze bestemming en voorlopig ook de eindbestemming. Om 11 uur Indonesische tijd gaan we de lucht in voor een vlucht van (jawel!) 30 minuten! Mindie (onze contactpersoon op Lombok waar wij de afgelopen maanden alles mee geregeld hebben) zal ons daar opwachten. Ook gaan we dan onze huisgenootjes Britt en Dianthe ontmoeten die ondertussen al zo’n 2 weken op Lombok wonen. Mijn volgende verslag zal vanuit Lombok zijn!

Vanavond heb ik Thomas, Eline, Sabine, mama en Koen nog even gesproken en gezien via Skype! Vind ik leuk :)

Voor nu in ieder geval een hele fijne carnaval voor jullie!!

Alaaaaaf!

  • 13 Februari 2015 - 15:13

    Thomas :

    Hey verbrande kreeft!

    Weer een leuk verslagje heb je geschreven! Goede reis morgen en ik ben alweer benieuwd naar het eerste verslag vanuit Lombok!

    Knuffel!!

  • 13 Februari 2015 - 15:20

    Sonja Van Ommen:

    Het is leuk om je verslagen te lezen. zo krijgen we toch ook hier een beetje mee met wat je daar meemaakt. Voor morgen een fijne vlucht en succes met je stage.

  • 13 Februari 2015 - 15:21

    Sabine:

    Heel leuk verslag weer kreeft!
    En ook ontzettend leuk om je weer even gezien en gesproken te hebben. Gelukkig was je gezicht nu niet meer zo heel erg opgezwollen.. Hopelijk is het morgen nog minder!
    Heel veel succes met de lange vlucht morgen, ik zal aan je denken als ik in het café sta!
    Ik stuur wel een foto door haha!
    Slaap lekker lieve Nonnie!
    Liefs xxx

  • 13 Februari 2015 - 16:11

    Esmée:

    Je maakt me met de dag jaloerser Manon! Al die mooie foto's en verhalen! Alle termen die je noemt in je verhaal heb ik natuurlijk meteen opgezocht op Google, zodat ik er ook een beeld bij heb. Wauw wat mooi allemaal! Ik denk trouwens dat ik wel een idee heb waarom dat op het attention bordje geschreven stond, maar ik zal het je besparen, haha. Mijn flightalarm voor je vlucht van morgen staat ook al ingesteld dus ik kan je weer volgen, al zal ik er waarschijnlijk weinig van mee krijgen omdat ik dan slaap. Ben benieuwd naar je volgende avonturen! Welterusten XXXXXX

  • 13 Februari 2015 - 21:06

    Antonette:

    Hoi Manon, hier dan ook een berichtje van je oude collega. Ongelooflijk die verhalen van je, echt geweldig wat je allemaal al gezien hebt. Hoe is het met je ogen? Gaat het al een beetje beter? Mooie profielfoto heb je al op je whatsapp staan zeg.
    Ik ben beter in kletsen als in schrijven, maar wilde toch effe wat van mij laten horen. Hele lieve groetjes Antonette

  • 13 Februari 2015 - 22:18

    Daphne:

    Hey Nonnes,

    Auwtsjjjj!! Jij zult je voortaan heeeel goed insmeren denk ik zo!
    Je hebt wel al veel leuke dingen gedaan, echt heel leuk!
    Succes morgen met de lange, zware vliegreis (;-)) en ik ben benieuwd hoe je het zult hebben in Lombok!

    Xxx

  • 14 Februari 2015 - 12:03

    Christel:

    Hoi Manon,

    Leuke verhaaltjes! Je bent nu vast al op Lombok! Heel veel succes daar!

    Groetjes
    Christel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Hallo! 9 februari vertrek ik samen met Lieke voor 16 weken richting Lombok, Indonesië. Ik ga daar mijn laatste minor voor mijn opleiding verpleegkunde uitvoeren. Lieke en ik gaan een project uitvoeren voor de stichting Lombok Care (http://www.lombokcare.com/). Samen met Dianthe en Britt wonen we met z'n vieren in Meningtin Garden. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn avonturen op Lombok. Liefs Manon

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 6115
Totaal aantal bezoekers 18339

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 24 Mei 2015

Stage lopen op Lombok

Landen bezocht: