Vertrek en mijn eerste dag op Bali! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Manon Bergen - WaarBenJij.nu Vertrek en mijn eerste dag op Bali! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Manon Bergen - WaarBenJij.nu

Vertrek en mijn eerste dag op Bali!

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 Februari 2015 | Indonesië, Kuta

Hallo allemaal!

Ik roep het al zo lang ‘Ik wil op buitenlandse stage!!’ na vele voorbereidingen is het nu echt realiteit geworden en zit ik op dit moment gewoon aan de andere kant van de wereld! Indonesië. Ik zal even bij het begin beginnen.

Samen met Lieke ga ik mijn laatste half jaar van de opleiding verpleegkunde afronden in Indonesië. We gaan hier een project doen voor de stichting LombokCare (www.lombokcare.com voor de geïnteresseerden).

9 Februari, een hele dubbele dag. Maar die dag, 9 februari is het begin van een nieuw avontuur voor mij en Lieke. Een avontuur waar we allebei onwijs veel zin in hebben.
’s Morgens om 6.15 ging de wekker, mijn bed uit want om 7.30 moesten we in de auto zitten! Thuis alvast afscheid genomen van Koen & Sharonne en ook mijn vriendinnetje Lotte stond op de stoep. Half 8 werd kwart voor 8 en zo waren we onderweg naar Schiphol! De maandag-morgen-file is ons niet ontgaan, uiteindelijk om 10 uur liepen we de parkeergarage uit richting vertrekhal 3. Daar mocht ik namelijk mijn koffer in gaan checken. Toen ik van dit mooie roze beest op 4 wielen af was zijn we nog even (heel snel, lees: heel heel heel snel) wat gaan drinken. Ook met mijn 2 vriendinnetjes Eline en Sophie die ook speciaal voor mij naar Schiphol waren gekomen. Om kwart voor 11 was het dan toch echt tijd voor het moment waar ik het meest tegenop zag. Afscheid nemen op Schiphol van Thomas, papa, mama, Ad, Sabine, Esmée, Eline en Sophie! Hele dikke kussen, hele dikke knuffels en tranen over mijn wangen. En daar gingen we dan, op naar de gate! Oeps… Foutje. Bij de balie waarbij we onze koffers afgegeven hadden wilden we ook de douane door. Wij de bordjes volgen naar G. Bleek dat we een stuk moesten lopen en weer langs andere balies naar een ander stuk moesten. Foutje moet kunnen!

Toen we eenmaal in de lucht waren ben ik mijn boekje gaan lezen. Dit weekend heb ik veel mensen die nog bij mij thuis zijn geweest een verhaaltje in mijn ‘Indonesië reisdagboekje’ laten schrijven. Wat een mooie stukjes! Heb er echt van genoten! :) Na wat gelezen te hebben, muziek geluisterd te hebben en het tv schermpje uitgevonden te hebben ben ik toch maar wat gaan proberen te slapen. In het vliegtuig begonnen we trouwens al meteen met het avondeten aangezien het ook avond was in Indonesië. Slapen lukte niet echt. Was het niet van de spanning, dan was het wel van de turbulentie. Was het niet van de turbulentie dan was het wel van de 2 dames voor ons die het heel normaal vonden om hun stoelleuning ver naar achter te zetten (beenruimte = weg). Ook nadat wij hier iets van gezegd hadden bleek dit de normaalste zaak van de wereld. Uiteindelijk net voor de landing in slaap gevallen. Uiteindelijk om 0.15 Nederlandse tijd geland na een vlucht van 12uur. Even het thuisfront gerust gesteld en daarna even vliegtuigjes gekeken op het vliegveld van Kuala Lumpur. Even de toilet opgezocht. Thanks voor de jongen die ons er even op attendeerde dat we de mannen toilet in waren gelopen en de vrouwen toilet zich aan de andere kant bevond. Oeps! Foutje moet kunnen! Na een uurtje konden we weer gaan boarden en zaten we zo weer in onze volgende vlucht. Nog 3 uur te gaan, op naar Denpasar, Bali! Deze vlucht ging voor mijn gevoel sneller voorbij dan de vorige (is ook niet heel gek natuurlijk als je naar de duur van de vlucht kijkt).. Na het opstijgen ben ik in slaap gevallen en net voor het landen ben ik wakker geworden! Gelukkig waren onze koffers netjes met ons mee gevolgen en zijn we met koffer en al op zoek gegaan naar een taxi. Lieke heeft gelijk haar afding-skills laten zien en zo stonden we in een half uur bij ons hotel The Bene in Kuta.

Bij het hotel werden we verwelkomt met een welkom drankje en kregen we uitleg over het hotel en onze kamer. Ook de eerste Indonesische woorden werden ons geleerd (Nog wel even oefenen hoor). ‘Terima Kasih’ is bijvoorbeeld dankjewel en ‘Apa kabar?’ vraag je of je wilt weten hoe het met iemand gaat. Ons plan was om daarna lekker aan het zwembad te gaan liggen. Hup, koffer open, bikini aan en gaan! Nee, zo snel ging dat niet. Want ik kwam ineens iets tegen in mijn koffer wat ik er helemaal niet in had gedaan! (Terwijl ik de mevrouw op de luchthaven nog zo verteld had dat ik hem zelf in had gepakt en niet onbeheerd achter had gelaten). Een cadeautje? Snel opengemaakt natuurlijk! Een verassingsboek! Met veel plezier en af en toe een traantje heb ik dit boek gelezen aan de rand van het zwembad. Wat een werk! Maar hoe geweldig! Iedereen die de tijd en moeite heeft genomen om een stukje te schrijven wil ik bij deze hartelijk bedanken! Terima Kasih (ben al aan het oefenen). Echt super, leuk, geweldig!! En natuurlijk dankjewel aan papa, mama, Ad, Koen en Sabine voor dit super leuke boek!

Toen het boek uit was lekker een duik genomen in het zwembad en toen hadden we toch wel dorst. Een lekkere (dachten we) mixed fruit juice besteld maar deze was zoooo lekker, dat we hem toch niet helemaal op hebben.. Hij ziet er een stuk beter uit dan dat hij was! Volgende keer wat anders dan hè, foutje moet kunnen!

Uiteindelijk ons opgefrist voor het avondeten en hebben we lekker Italiaans gegeten op onze eerste dag in Kuta! Italiaans ja! Foutje moet kunnen he, nee hoor geintje! Indonesisch moeten we vast nog vaak genoeg eten! Nog eventjes een rondje gelopen in Kuta en daarna onze hotelkamer opgezocht. Het is tijd om wat slaap in te gaan halen! Op dit moment 21.30 hier nu dus zal niet lang meer zijn voordat ik lekker lig te slapen.

Omdat ik vele beloofd had om vanavond een reisverslag te plaatsen heb ik er toch even een gemaakt. Ik was van plan het kort te houden maar dat is niet echt gelukt..

Voor degene die om mijn adres vroegen vanaf zaterdag is dit:
Meninting garden no. 6, Desa Meningting,
Kecamatan Batu Layar, Kabupaten Lombok Barat
83355, Provinsi NTB – Indonesia

Voor morgen hebben we nog geen plannen! Eens kijken hoelaat we wakker worden en dan zien we wel weer verder! Voor nu in ieder geval welterusten en tot de volgende keer!

Dikke kus vanuit Bali xxxx

  • 10 Februari 2015 - 14:57

    Esmée:

    Klinkt echt als een heerlijke dag daar! Je bent wel een grapjas hoor. Doodleuk hier vertellen dat je eindelijk van je koffer af was, terwijl hij voor je werd gedragen! Als je terug komt zorgen we dat we wat eerder op Schiphol zijn, zodat we niet heel heel heel snel moeten drinken! Ben benieuwd naar je verhalen van morgen! Welterusten voor zometeen dinnie! Dikke kus XXXX

  • 10 Februari 2015 - 15:08

    Sabine:

    Heel leuk om te lezen lieve Nonnie!
    Had je gezicht graag willen zien toen je het boek zag, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen!
    Gelukkig ben je heelhuids aangekomen op Bali en heb je het daar naar je zin, dat is het belangrijkste!!
    Kan niet wachten tot je volgende verslag!!!
    Als je terugkomt zorgen we er inderdaad voor dat we de files voor zijn (moet wel lukken als we rond 6 u 's morgens op Schiphol willen staan). Dan drinken we weer een heerlijke 'Dutch delight' met zijn allen en dan kunnen we het wel lekker rustig opdrinken, haha!
    Geniet maar lekker daar en slaap lekker zusje!
    Dikke kus xxxxx

  • 10 Februari 2015 - 15:22

    Sharonne:

    Wat een leuk eerste verslag al Nonnie, ben benieuwd naar alles wat nog komen gaat! Jij vermaakt je daar prima denk ik zo! En wij vermaken ons wel met jouw verslagen. Met jouw terug komst zijn we er allemaal bij, op tijd en wel. Denk niet dat iemand die nacht kan slapen dus dan kunnen we vroeg vertrekken he haha.
    Slaap lekker lieve schat, dikke kus XXX

  • 10 Februari 2015 - 15:31

    Mams:

    Lieve Manon!
    Wat heb je er een leuk verslag van gemaakt! We hebben je vlucht gevolgd dus wisten precies waar jullie vlogen. Ideaal! Fijn dat jullie nu voor de eerste dagen op jullie bestemming zijn. Ga er lekker van genieten meiden! Heerlijk weer, lekker eten en chillen aan het zwembad of strand. Kortom, even vakantie dus, voordat jullie maandag aan de slag gaan! De kop is eraf, ik ben heel benieuwd naar wat jullie allemaal gaan beleven daar!! Tot de volgende..........Welterusten! Dikke kroel!

  • 10 Februari 2015 - 15:37

    Wies:

    Hoi Manon,
    Wat een leuk 1e reisverslag! Geniet ze! Groetjes

  • 10 Februari 2015 - 16:23

    Astrid:

    Hoi Manon,
    Ik vind je reisverslag heel erg leuk om te lezen en kijk dan ook uit naar het volgende stukje wat je schrijft.
    Zo te lezen zijn jullie lekker aan het genieten en blijf dat maar lekker doen ook.
    Geniet van je maanden aan de andere kant van de wereld.
    Dikke kus en groetjes!!

  • 10 Februari 2015 - 16:23

    Sophie:

    Hee Manon,
    Ik ben blij dat alles goed is gegaan, en dat je vandaag al lekker het kunnen genieten aan het zwembad!
    Leuk verslag om te lezen!Ook de foto die je stuurde, zag er super uit! Ben benieuwd naar de verdere foto's en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Geniet van deze tijd! Het is je gegund!
    Slaap lekker! Dikke kus xx

  • 10 Februari 2015 - 17:51

    Sharona:

    heeee manonnie!!!

    wat fijn dat alles goed gegaan is en dat je veilig aan bent gekomen daar!
    leuk om je 1ste reisverslag te lezen, maar er zullen er ook vast nog vele leuke komen!
    het gaat vast en zeker goedkomen daar. nu nog lekker genieten aan het zwembad en lekker je gemakje houden!

    ik kijk al uit na je.volgende verslag!

    dikke knuffel en kus!!!

  • 10 Februari 2015 - 19:08

    Deniese Braat:

    Geniet nog even van jullie vrije tijd.
    Leuk om je verslag te lezen,veel succes en tot gauw via de social media

  • 10 Februari 2015 - 20:52

    Jutta:

    Lieve non, fijn dat je heen vlucht goed is verlopen en had inderdaad je gezicht wel willen zien toen je het boek zag! Geniet ervan en zal eens wat post gaan sturen. Kijken wanneer het aan komt ! Welterusten of eigenlijk al weer bijna Goedemorgen

  • 11 Februari 2015 - 08:22

    Carola:

    Goed om te horen dat alles goed is gegaan!
    Geniet van alles en alvast een fijne reis voor zaterdag!

    Dikke kus!

  • 11 Februari 2015 - 08:33

    Natalie:

    Hé Manon,

    Bij het lezen van je wc-foutje kreeg ik gelijk een flashback van je actie op het vliegveld van Antwerpen... je maakt er wel een gewoonte van hè, haha ;)
    Erg leuk om te lezen en goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. En nu lekker chillen!

    xx


  • 11 Februari 2015 - 08:44

    Karin Vergauwen:

    heeej leuheuk om te lezen joh!! Kijk uit naar je vervolgverhalen hoor enne nog een woordje Indisch voor je (tja wat wil je als je vader Indonesisch is heej)... Ik zal het schrijven zoals je het uitspreekt. Adoedjaiela oftwel zoiets als...Hemeltje lief! whahaha zal je ook nog wel vaak gaan gebruiken. Fijn om te lezen dat alles goed gegaan is en kijk uit naar de projecten die je gaat doen hoor!! Salam Hormat (kun je weer ff opoeken)

  • 11 Februari 2015 - 10:32

    Lia Van Oorschot:

    Hey Manon ,fijn dat je goed aan gekomen bent,fijn om te lezen dat het goed gaat, mooi reisverslag ,lekker genieten. veel (werk)plezier.
    Groetjes Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Hallo! 9 februari vertrek ik samen met Lieke voor 16 weken richting Lombok, Indonesië. Ik ga daar mijn laatste minor voor mijn opleiding verpleegkunde uitvoeren. Lieke en ik gaan een project uitvoeren voor de stichting Lombok Care (http://www.lombokcare.com/). Samen met Dianthe en Britt wonen we met z'n vieren in Meningtin Garden. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn avonturen op Lombok. Liefs Manon

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 18339

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 24 Mei 2015

Stage lopen op Lombok

Landen bezocht: