Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Manon Bergen - WaarBenJij.nu Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Manon Bergen - WaarBenJij.nu

Time flies when you’re having fun!

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 Maart 2015 | Indonesië, Senggigi

Week 5 is voorbij, dus bij deze weer een reisverslag van mij! (Sorry, een erg lange maar heb veel te vertellen!)
Ja, ik zit hier morgen al 5 weken en dat betekent dat ik op 1/3e zit van mijn reis! Wat gaat dat snel zeg, vandaar dus ook de titel van dit verslag. Ik heb deze week weer een hoop dingen meegemaakt en gezien die ik graag met jullie wil delen!

Dinsdag en woensdag hebben we in de ochtend 2 keer meegekeken met de posyandu. De posyandu is dus een consultatiemoment in verschillende dorpen. Aangezien deze dorpen soms té ver van de puskesmas af liggen voor de mensen om zelf naar de puskesmas te komen voor vaccinaties etc. komt de puskesmas naar de dorpen! Bij een posyandu worden kinderen gewogen, gevaccineerd en ook is er een verloskundige aanwezig voor de zwangere vrouwen. Grappig en leuk om te zien hoe dit allemaal geregeld is en natuurlijk ook om wat verschillende dorpen te zien! Deze week gaan we dinsdag en donderdag weer mee om te kijken. Donderdag gaan we naar een dorp in de bergen dus ik ben naast de posyandu ook erg benieuwd naar het uitzicht onderweg!
Deze week zijn we ook begonnen aan de kamer die we gaan inrichten. Schoongemaakt (lees: spinnen gekilled) en de eerste 2 lagen witte verf zitten op de muren! We hebben op google een muurschildering gevonden en als deze goedgekeurd wordt gaan we hier deze week mee starten! Verder wachten we op de uitslag van ons projectplan die we als het goed is dinsdag krijgen. Als we die hebben kunnen we weer verder met het project dus tot zo ver even de update over ons project!

Wat heb ik deze week nog meer gedaan?

Deze week was het weer niet zo lekker. Hier is natuurlijk nog steeds het regenseizoen bezig en dat hebben we deze week gemerkt. Veel bewolking en heel veel regen! Gelukkig was er niet altijd regen en hebben we nog even lekker gechilled bij een tentje aan het strand genaamd: De Verve. (Je moet natuurlijk ook niet overwerkt raken hè haha) Toen we daar heen reden reed ik als 4e in de rij met mijn scooter. Lieke reed voor mij en zag het al liggen: Een beest op de weg (het leefde niet meer.. dat wel). Ik had hem nog niet gezien en Lieke was in haar spiegel al aan het kijken hoe deze Perot reageerde. Nou toen ik hem zag liggen kon ik alleen maar gillen en Lieke alleen maar lachen. Gadver! Een soort grote hagedis lag daar dus op de weg. Iel! Bah! Vervolgens wel lekker gechilled en daar ging het natuurlijk uiteindelijk om!

Ik ben dit weekend weer naar Gili Trawangan geweest! Zaterdag zijn we vroeg vertrokken richting de haven. We dachten bij de goede haven aangekomen te zijn maar na een half uur wachten bleek dat toch niet de juiste te zijn. In dat half uur zijn er veel mensen naar ons gekomen om te vragen of ze met ons op de foto mochten. Eén man kwam dit vragen en gelijk zat zo de halve groep passagiers van een boot bij ons te poseren. Na een aantal kilometers kwamen we dan toch bij Bangsal Harbour! Daar hebben we snel onze scooters geparkeerd en zijn we snel op de boot richting Trawangan gestapt tussen de kroepoek, groenten en andere voedingsmiddelen die meegingen op de boot! In Lombok scheen de zon fel maar boven Gili Trawangan leek een erg donkere wolk te hangen (vanuit de haven kun je de Gili’s al zien liggen) No! Not again!!! De vorige keer hadden we ook al storm dus eigenlijk hoopte ik nu toch wel op de zon! Gelukkig scheen het zonnetje toen we aankwamen op Gili T. en was de bui net over! Bekenden van Lieke waren op dat moment ook op het eiland dus die hebben we opgezocht. Nadat we een slaapplek gevonden hadden en lekker op het strand hadden gelegen was het weer uiteindelijk toch niet heel erg zonnig dus zijn we naar onze kamer gegaan. Nadat we een stukje gewandeld hadden kwamen we uit bij een strandbioscoop! Leuk! We zijn dus een film gaan kijken op het strand. Lekker onderuitgezakt in mijn zitzak met een bakje popcorn op schoot een lekker slechte film gekeken: Lust for love. Ondanks de slechte film vond ik het wel een leuke ervaring om mee te maken! Vervolgens lekker lasagne gegeten en tussen de regendruppels door naar de kamer gelopen. Na zo’n 2 uur slaap werd ik wakker van Lieke die zei dat ze dacht dat er iets over haar hoofd liep. Waarom weet ik niet maar ik begon ineens te gillen, ik was zo wakker (ik had nog niet eens gezien of er iets zat en wat het was..). Daardoor werd Britt wakker, ging Lieke mee gillen en zaten we zo allebei bij Britt en Dianthe op bed. Licht aan en ja hoor: BAH, BAH, BAH! Een kakkerlak!! Nadat we besloten hadden dat wij niet meer terug op het matras op de grond gingen liggen hebben we geprobeerd om met z’n vieren in het grote normale bed te slapen. Licht uit en ja hoor: Vliegt er nu een beest voorbij? We zaten zo weer rechtop. Licht aan en ja hoor: Vliegende kakkerlakken? Oh my god! Bestaan die!? Uiteindelijk bleken er minimaal 3 kakkerlakken te zitten op onze kamer en slapen ging me dus niet meer lukken. Uiteindelijk heb ik nog een half uur kunnen slapen toen ik ver onder mijn laken gedoken was. Om kwart voor 6 zijn Lieke en ik naar het strand gegaan om de zonsopgang te kijken. Wauw dat was echt mooi! Met het uitzicht op Gili Meno (een van de 3 Gili-eilanden), Lombok en daarbij ook nog eens de Rinjani vulkaan kwam de zon achter de vulkaan vandaan! Wauw! Na een lekker ontbijtje lagen we om 8 uur al op het strand en wat ik gehoopt had kwam uit: zon! Hij brandde goed dit keer! Dianthe en Britt gingen een snorkeltour doen vandaag dus was ik samen met Lieke. We hebben een snorkelset geregeld en zo konden wij voor de kust ook wat snorkelen. Nou toen ik de eerste vis zag ben ik omgedraaid en snel terug gezwommen naar het strand! Erg mooi om te zien want het was zeker een mooie vis maar toch.. Held op sokken, dieren zijn toch écht niet mijn ding. Dat bleek ook wel toen we ’s middags op een ander stuk strand waren. We hadden fietsen gehuurd en zijn het eiland rond gaan rijden. Ik had op internet gezien dat er ergens een schommel in de zee stond en het leek me erg leuk om die te zien! Toen ik op deze schommel zat zwom er ook ineens een beest onder me door. Ik was er van overtuigd dat dit een waterslang zou zijn maar nadat we deze opgezocht hadden op google moest ik toch mijn mening bijstellen. Een lang, smal en in ieder geval een vies beest! En toen moest ik nog teruglopen door de zee naar de kust.. Dat lopen werd rennen natuurlijk! Genoeg beesten gezien dit weekend als je het mij vraagt! Na een aantal keer een stop gemaakt te hebben en daarbij ook wat winkeltjes rond gekeken te hebben waren we in 2uur rond het eiland gefietst. Nog even op het strand wat geslapen en toen Dianthe en Britt opgezocht bij de haven. Net zoals Lieke en mij hadden zij ook een erg leuke dag gehad en hebben ze zelfs schildpadden gespot! Het is maar goed dat deze grote dierenvriend die snorkeltocht dus niet gedaan heeft! Toen we ‘thuis’ kwamen na dit weekend hadden we een leuke afsluiter: stroomuitval! Gelukkig duurde dit niet lang en werkt de stroom nu weer! Anders had ik dit verslag natuurlijk ook niet kunnen plaatsen.

De enige planning die ik tot nu toe heb is bijslapen dus daar ga ik zo maar mee beginnen! Week 6 staat namelijk al voor de deur!

Vandaag heb ik op Gili T. ook nog een aandenken voor mezelf gekocht met daarop de spreuk: ‘Today is the beginning of the rest of your life!’ Daar wil ik dit verslag mee afsluiten! Pluk de dag lieve mensen en geniet, dat doe ik hier nog steeds! Bedankt voor jullie leuke reacties elke keer. Ik vind het echt super leuk om die allemaal te lezen!

Tot de volgende keer weer,
Groetjes van deze Perot!

  • 15 Maart 2015 - 15:18

    Sanne En Sabine:

    Lieve Nonnes!

    Op dit moment zijn wij lekker een ijsthee op jou aan het drinken in de kantine ! Wederom weer een heel leuk verslag!! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Wij zien het jou allemaal al helemaal zeggen, je schrijft typisch 'Manon' haha!

    We gaan nog een paar ijstheetjes drinken op jou hier! Geniet ervan maatje!!!

    Liefs,
    Dunsannnn en Bien

  • 15 Maart 2015 - 15:32

    Eline:

    Nonnie!
    Wat een leuk verslag weer :) het was inderdaad alweer eventjes geleden.
    Altijd leuk van die rare beesten op je kamer Bah bah!
    Jeetje 1/3e alweer gaat inderdaad erg snel als ik je verhalen zo eens hoor hihi

    Geniet er maar lekker van!

    Dikke knuffel!!

  • 15 Maart 2015 - 19:13

    Cor ;-):

    Haha! Jij bent net zo'n held in de zee als ik! Ga er altijd in met idee dat vandaag de vissen vrij zijn ... en als ik er maar 1 zie kan ik ineens heeeeeel hard rennen!
    Geniet ervan!

    Kus van Cor en natuurlijk van Little Cor

  • 15 Maart 2015 - 21:57

    Kristel:

    Haha Manon, held! Het zullen niet de laatste beesten zijn die je tegen zult komen. Geloof mij, je gaat er wel een (heel klein) beetje aan gewend raken, ook jij ;)

    Maar superleuk om je verslagje weer te lezen. Je maakt genoeg leuke dingen mee en weer nieuwe ervaringen rijker! Zo te zien blijf je genieten!!

    Leuk leuk leuk!

    Dikke kus!
    Kristel

  • 16 Maart 2015 - 16:42

    Ilse:

    Leuk verslag weer Manon, en over de lengte.. ik ben er iedere keer weer zo doorheen! Wat een held op sokken ben je toch hahaha, zolang je maar niet bang wordt van apenkoppen ;)


    Xxxx

  • 17 Maart 2015 - 09:35

    Sabom:

    Manonnieee!

    Wat een leuk verslag, super leuk om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt en zo veel mooie dingen ziet en daar blijft genieten:)
    ieeh kakkerlakken, snap helemaal dat je geen oog meer dicht hebt gedaan, vieze beesten.
    De tijd vliegt echt voorbij zeg, alweer 1/3 er op zitten. Dus daarom extra blijven genieten voor je het weet zit het er al weer!

    Dikke Kus
    Sabom

  • 18 Maart 2015 - 13:43

    Anita:

    Zoals ik, en met mij al veel anderen gezegd hebben; "wat schrijf jij toch leuk"!!! Je kunt gewoon een boek schrijven. Leuk om dit naast je beroep als verpleegkundige te doen?!
    Je bent prima met je opdrachten bezig. Lijkt mij ook toch allemaal leuk om mee bezig te zijn. Gaat het met de taal inmiddels ook goed? Ach, communiceren gaat met jouw trouwens altijd hee.
    Geniet jij maar lekker verder daar, de groeten hier van ons allemaal natuurlijk.

  • 19 Maart 2015 - 04:20

    Ingrid Van Dessel:

    Hoi Manon,

    Hier even een reactie van één van de ouwe taarten :)
    Erg leuk om je belevenissen te volgen. Wat heb je al veel meegemaakt intussen!
    En wat leuk, dat jullie pa en ma bij je langskomen.
    Trouwens wat zie ik nou: de Braviskleuren gebruikt bij het schilderen?
    Als je terug komt kunnen ze je hier vast ook wel gebruiken bij het opknappen van onze SEH haha.
    Een mooie reis verder.

    Groetjes Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Hallo! 9 februari vertrek ik samen met Lieke voor 16 weken richting Lombok, Indonesië. Ik ga daar mijn laatste minor voor mijn opleiding verpleegkunde uitvoeren. Lieke en ik gaan een project uitvoeren voor de stichting Lombok Care (http://www.lombokcare.com/). Samen met Dianthe en Britt wonen we met z'n vieren in Meningtin Garden. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn avonturen op Lombok. Liefs Manon

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 18314

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 24 Mei 2015

Stage lopen op Lombok

Landen bezocht: